الف: تاريخ شفاهي تشكيل گروه “نوادگان حاج محمد موسي تاجر طهراني” و تاسيس سايت “قندي فاميلي” (در ١٠ بخش از زبان موسس آنها – آذر ماه ١٣٩٩)

 

ب: توضيحات آقاي احمد اعتمادفر در مورد تهيه شجره نامه و محتويات سايت ” قندي فاميلي” – آذر ماه ١٣٩٩

 

ج: نظرات اقوام محترم در باره گروه نوادگان و سايت قندي فاميلي

آقاي دكتر مجتبي قندي – ١٣٩٩

سلام ، حاجیه مریم خانم همانند سایر فرزندان حاج محمدموسی تاجر طهرانی نسل بابرکتی داشته است که از امروز با همت و‌تلاش جناب آقای اعتمادفر در گروه ، شرح حال ایشان را مطالعه می نماییم و با این خاندان معظم بیش از پیش آشنا می شویم. فرزند ارشد حاجیه مریم خانم ، حاجیه نرگس خانم بوده که همسر حاج میزعلی محسنی و عروس حاج حبیب الله محسنی بوده است. خانواده محترم، اصیل و دوست داشتنی محسنی از نسل این زوج بافضیلت می باشند. جا دارد فرزندان و‌نوادگان این خاندان خاطرات و‌مطالب بیشتری را نقل نمایند تا ضمن آشنایی بیشتر، این مطالب در سایت ماندگار گردند. با اطلاع دهی قطره چکانی که اقوام گرامی دارند و این که این همه اطلاعات ذیقیمت تاکنون جمع آوری ، نوشته و‌محفوظ گردیده ، قدر و ارزش کار ذیقیمت جناب آقای اعتمادفر کاملا محسوس و قابل تقدیر درخور می باشد. امید آن که با همت همه اهل خاندان این مجموعه روز به روز کاملتر گردد.

-سلام ، جمع آوری و تکمیل اطلاعات کار بسیار مشکلی می باشد و اگر همکاری خالصانه و بی دریغ یک یا چند نفر از اعضای خانواده ها نباشد این کار غیرممکن است. مطمئنا اگر بتوان این مجموعه که با همت والا و باحوصله بسیار زیاد جناب آقای اعتمادفر جمع آوری و به شکل زیبایی مستند گردیده را هرچه بیشتر تکمیل کرد ، گنجینه ای خواهد بود که برای همیشه ماندگار خواهد گردید. علیرغم همه زحمات صرف شده هنوز اطلاعات جمع آوری شده نقایص زیادی دارد. اگر عزیزان همت نمایند و تاریخ های تولد، تاریخ های ازدواج ، تاریخ های فوت را کامل تر داده و‌میزان تحصیلات، رشته تحصیلی و محل تولد و در صورت مهاجرت کشور و شهر فعلی محل اقامت را ذکر کنند این مجموعه کاربردهای بیشتری هم پیدا خواهد کرد. پیشاپیش از همکاری همه عزیزان قدردانی می شود.

سلام ، باتوجه به ذکرخیر از آقایان دکترمحسن قندی و دکتراحمد قندی به مناسبت مروز زندگی مرحوم حاج محمدحسن قندی ، لازم و ضروری می دانم یک بار دیگر از اهتمام این دو بزرگوار برای ثبت اطلاعات خاندان در سالها قبل تشکر و سپاسگزاری نمایم. شجره نامه تهیه شده توسط دکترمحسن قندی در سال ۱۳۵۸ که عمدتا در مورد فرزندان عالیه خانم بود پایه ای برای گسترش شجره نامه به تمام فرزندان حاج محمدموسی تاجرطهرانی و اقدامات بعدی گردید. تکمیل شجره نامه و اطلاعات خانوادگی تهیه شده توسط دکترمحسن قندی در سالها بعد توسط برادرشان دکتراحمد قندی نیز منجر به این گردید که ایشان فایل بسیار کاملی از اطلاعات خانوادگی تا سال ۱۳۷۷ تهیه نمایند که شامل نام کلیه افراد به همراه تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، تحصیلات و شغل ایشان بود. همچنین جمع کردن نمونه صدا از افراد و‌عکس و فایل های مختلفی از افراد از دیگر اقدامات ایشان بود. اگر به فایل خانواده حاج محمدحسن قندی نگاه نمایید تقریبا در مقایسه با سایر فایل ها بسیار از نظر تاریخ تولد و‌تاریخ ازدواج و عکس بسیار کاملتر می باشد و این مدیون اطلاعاتی است که بیش از بیست سال قبل توسط دکتراحمدقندی جمع آوری گردیده است. برای این دو عزیر آرزوی طول عمر همراه با سلامتی داریم .

-دکتر محسن قندی، جامعه شناس و از اساتید قدیمی و پیشکسوت در علم مددکاری بوده و دارای تالیفاتی می باشند. ایشان علت تهیه شجره نامه و اهتمامی که برای آن داشته اند را ناشی از پاسخ به این سوال که “من کیستم؟” و “ریشه آبا و اجدادیم چیست؟” می دانند و سعی نموده اند اهمیت موضوع را به همه نسل های فامیل یادآور شوند.

-بد نیست بدانید در این مدت که جناب آقای اعتمادفر در حال مرور و بارگذاری فایل های خانواده های مختلف می باشند با این که بخش اعظم فایل ها از قبل حاضر بوده لیکن برای تکمیل اطلاعات روزانه چندین ساعت وقت صرف می نمایند تا این فایل ها به روزرسانی شود. ضمن تقدیر و تشکر از این بزرگوار ، تعدادی از اعضای خاندان نیز با دادن اطلاعات و عکس های جدید ایشان را در این امر به خوبی یاری می دهند که از همگی آنها سپاسگزاری می گردد. اما متاسفانه هنوز بخش اعظمی از اطلاعات ناگفته باقی مانده است . اگر همگی یک همت جانانه نمایند و این چند اطلاع را زودتر بدهند ما می توانیم یک گاهشمار از تواریخ تولد و ازدواج و‌نیز تاریخ وفات های همه اعضای خاندان تهیه نماییم. مجددا از همگی خواهش و تمنا می کنم اگر از خواندن شرح حال ها و اقدامات لذت می برید و مشاهده می نمایید که تاریخ خانواده تان به این زیبایی ثبت و ضبط می گردد در تکمیل این اطلاعات جناب آقای اعتمادفر را یاری بدهید. از لطف و توجه شما سپاسگزارم.

-باعرض سلام ، سایت خاندان بر روی اینترنت علاوه بر این که اطلاعات و خاطرات افراد را محفوظ نگه داشته ، مورد توجه سایرین هم قرار می گیرد.این افراد با من تماس گرفته و سراغ بعضی از افراد خاندان را که دنبال آنها هستند می گیرند و یا با اظهار علاقه به این مجموعه برای راه انداختن چنین مجموعه ای در فامیل خود راهنمایی می خواهند. این گونه ارتباطات شیرینی های خود را دارد که بعضی از آنها خواندنی یا شنیدنی است. امروز یکی از افراد مراجعه کننده به سایت پیام زیر را برای من ارسال نموده اند:
سلام ، داشتم خاطرات دوران دبستانم را مرور میکردم که یاد مدیر دبستانمون آقای رضا حاج موسی افتادم چه مرد باجذبه در عین حال بسیار مهربانی بود تو اینترنت سرچ کردم عکس ایشونو دیدم خاطراتم زنده شد یادش بخیر
بنده متولد سال ۴۷ هستم. دوره دبستانم رو توی مدرسه تهرانشرق که به مدیریت جناب آقای رضا حاج موسی اداره میشد گذروندم اتفاقاتی که توی مدرسه ما می افتاد چیزی شبیه مدرسه ای بود که جلال آل احمد تو کتاب مدیر مدرسه تعریف کرده. یادش بخیر بنده الان اصفهان زندگی میکنم.

خانم حورا سادات سعيدي – ١٣٩٩

باسلام

کلیپ تولد ووفات رو که توي گروه دیدم یاد یک خاطره از عزیزجون افتادم وقتی کسی درفامیل فوت می نمود عزیز می گفتند خب امسال سه نفر به جاش بدنیا امدند حس می کردم امار افراد فامیل اینطوری دستشونه برام جالب بود که وقتی کسی مرحوم میشه عزیز فکر می کنه حالا امسال چند نفر بدنیا امده به جاش

خانم حميده زرين طرازيان – ١٣٩٩

سلام
دستتون دردنکنه
خیلی جالب است، من همه را دقیق میخوانم ومنتظر مطلب بعدی هستم

خانم زرين قندي – ١٣٩٩

.با سلام وسپاس فروان از جناب آقایان قندی واعتماد فر از برنامه جالبی که تدارک دیدین وباعث شد با اقوام عزیز بیشتر آشنا بشیم.

با سلام وسپاس فراوان از زحمات جناب آقایان دکتر مجتبی قندی وآقای اعتماد فر وبا آرزوی سلامتی وموفقیت این عزیزان

سلام جناب آقای اعتماد فر بزگوار

از تمامی زحماتی که برای تکمیل شجرنامه می کشید ممنون و سپاسگزارم

خانم منصوره مرادي – ١٣٩٩

جناب آقای قندی و جناب آقای اعتماد فر از پیگیری و زحماتتون بسیار ممنون واقعا کاری کردید کارستان .دست مریزاد.
من همیشه در خیالم دنبال فضای زندگی نیاکانم بودم واین عکسها را چند بار دیدم ولذت بردم.

-با سلام و سپاس از حضرتعالی حناب اعتمادفر چقدر با ذوق و انگیزه اینکار رو پیگیری کردید بسیار ممنون و سپاسگزار

 

خانم فهيمه صالحي – ١٣٩٩

باسپاس فراوان از جناب آقای مهندس اعتمادفر وجناب آقای مهندس قندی.
خسته نباشید براستی متحمل زحمات طاقت فرسایی شدید
انشاالله خداوند اجر زحماتتان را بنحو احسن بدهد وارواح نیاکانمان ازشما دوبزرگوار ودیگر عزیزان راضی وخشنود باشند.

سلام جناب اقای قندی وجناب آقای اعتماد فر
بسیار از لطف ومرحمتی که نسبت به اقوام وخویشاوندان محترم میفرمایید وروزهای متمادی از عمر پر برکت خود را بدین امر اختصاص میدهید ممنون وسپاسگزاریم.
همواره ودر همه امور موفق وپیروز باشید.

باسلام اقای مهندس اعتمادفر ممنون از لطف و ممارست شما برادر بزرگوار درین امرسخت و طاقت فرسا..
در پناه حق باشید.

باسلام وروز بخیر خدمت بزرگواران محترم جناب آقای دکتر قندی وجناب آقای مهندس اعتمادفر.
منهم بنوبه خوداز زحمات بی وقفه وبینهایت شماعزیزان برای
تهیه شجره نامه ارزشمندخاندان محترم مرحوم مغفورحاج محمد موسی تاجر طهرانی که دراین زمان کمتر خانواده ای به این مهم وبااین وسعت نظر. ،راه یافته اند،قدردانی وسپاسگزاری نموده وآ رزودارم باسلامتی وبه امیدحق درتمام مراحل زندگی پرثمرتان موفق وسرافراز باشید.

با سلام وتشکر از جناب آقای دکتر مجتبی قندی و جناب آقای مهندس اعتماد فر.
از اینکه درجمع برگزیده گان محترم خاندان حاج محمد موسی تاجر طهرانی سهمی هم بمن اعطا فرمودید بینهایت ممنون وسپاسگزارم.
امیدوارم بتوانم ازین محبت ولطف شما بنحو احسن استفاده کرده وبرای این خاندان محترم مثمرثمر واقع شوم و از اندک توانایی خوددر راه جاودانگی این گروه بی نظیر به لطف ومرحمت یزدان بی همتا استفاده کنم..
به امید سرافرازی وماندگاری گروه خاندان بزرگ خلد آشیان حاج محمد موسی تاجر طهرانی

-باعرض سلام ویکدنیا تشکر وسپاس از جناب آقای دکتر قندی وجناب آقای اعتمادفر
بخاطر اینهمه تلاش بی وقفه که متحمل میشوید. نوادگان حاج محمد موسی تاجر تهرانی قدر دان شما عالیجنابان هستند. سلامت وسرافراز باشید.

 

آقاي فربد قندي – ١٣٩٩

جناب آقاي دكتر قندي

با سلام وارادت
بنده هم به سهم خودم به پاس زحمات بی دریڠ جنابعالی وآقای مهندس اعتمادفر دست بوس جنابعالی هستیم وخواهیم بود.
ارادتمند : فربد قندی


خانم شيوا تهراني راد – ١٣٩٩

از جناب آقای مهندس قندی و آقای اعتمادفر بابت زحماتی که برای نشر زندگینامه خاندان میکشند بسیار متشکرم

خانم فاطمه مرادي مطلق – ١٣٩٩

با عرض سلام چه خاطرات زیبا وجذابی در این ایام به همت جناب مهندس قندی وجناب آقای اعتمادفر گفته وشنیده شد. به شخصه فضای صمیمی ودورهمی گذشته ها را بسیار دوست دارم وبه این خاطر خیلی برایم لذت بخش بود. صمیمانه از زحمات همه کسانی که در این سال ها برای مرور خاطرات دلنشین تلاش کردند سپاسگزاری و تشکر میکنم.

-با عرض سلام خدمت آقایان دکتر قندی و مهندس اعتماد فر که با لطف فراوان وزحمات زیاد باعث گرد همایی خاندان قندی هستند
امیدوارم با دفع بلا از همه عزیزان باز هم بتوانیم در این جمع دوست داشتنی حضور داشته باشیم

خانم بدر السادات شبيري – ١٣٩٩

-باسلام وعرض ادب واحترام چقدر زحمت کشیده اید وبسیار جالب من خیلی دوست دارم هرچه اینها را مطالعه میکنم سیر نمیشوم باز هم دلم میخواهد ببینم ان شالله خدای بزرگ تمام رفتگان از این خاندان را غریق رحمت واسعه خود قرار دهد بی نهایت از زحمات بی دریغ شما بزرگواران سپاسگزارم خدا وند بشماها عمر با عزت وسلامتی وعاقبت بخیری عطا کند سایه تان را از سر ما کم نکند من خیلی دعا گوی شماها هستم ممنونم.

-با عرض سلام وخسته نباشید وتشکر وسپاس فراوان از جناب اقای مهندس قندی وجناب اقای مهندس اعتماد فر این دو بزرگوار بسیار برای این خاندان بزرک خیلی خیلی وقت گذاری میکنید خدای بزرگ بشماها سلامتی وعاقبت بخیری واجر وپاداش بی نهایت عطا فرماید چون همه از این شجره نامه استقبال میکنند ولذت میبرند از خاندان طوبی خانم وسادات شبیری مثل اینکه فقط من خاطرات مینویسم از فامیل محترم تقاضا دارم شرکت کنید اما متاسفانه هیچکس عضو نشده امید وارم در اینده نه چندان دور همه در این گروه دست بکار شوند باز هم از این بزرگواران کمال تشکر را دارم ممنون

-با سلام وعرض ادب خدمت شما بزرگواران خیلی زحمت کشیده اید منکه وقتی مطالعه کردم خیلی لذت بردم خداوند همگیشان را قریق رحمت واسعه خودش قرار دهد ممنون وسپاسگزارم.

با سلام وعرض ادب واقعا من یکی نمیدانم چطور از زحمات بی دریغ اقاي اعتمادفر تشکر کنم فقط میتوانم از خدای بزرگ برای ایشان سلامتی وعاقبت بخیری بخواهم بی نهایت سپاسگذارم ممنون

-با سلام وعرض ادب خدمت جناب اقای مهندس قندی واقای اعتماد فر من یک سال است که با این شجره نامه اشنا شدم وبی نهایت از زحمات شما دو بزرگوار سپاسگذارم چون خیلی چیز هایی که نمی دانستم حالا تازه فهمیدم وباین خاندان افتخار میکنم هر خاطراتی که میدیدم تمام را مطالعه میکردم برای اینکه خیلی جالب بود یاد قدیم من را میانداخت و۲۹ اذر که در گردهمایی شرکت کردم بسیار برایم جالب بود خیلی خیلی از کسانیکه این برنامه را تهیه وتدارک دیدند سپاسکذارم وهر چه در خاطر داشتم باز گو کردم چون هیچ وقت چنین برنامه ایی ندیده بودم یادش بخیر ان شاالله هر چه زود تر این بیماری منحوس دست بردارد وباز دورهم جمع شویم بامید انروز توکل به خدای بزرگ

-با سلام وخسته نباشید باین برنامه ریزی وپشت کار شما بزرگوار جناب اقای مهندس اعتماد فر. واقعا انسان لذت میبرد وقتی مطالعه میکند منکه خیلی دوست دارم وبی نهایت ازاین انسان بزرگوار سپاسگذارم باز هم از زحمات بیدریغ شما کمال تشکر را دارم. پایدار وموفق باشید.

(١٤٠٠) – با عرض سلام وادب واحترام خدمت این دوبزرگوار جناب اقای دکتر مجتبی قندی وجناب اقای مهندس اعتمادفر که بی نهایت برای این شجره نامه زحمت میکشند ووسواس بخرج میدهندسپاس فراوان دارم واز خدای بزرگ برای این دو عزیز عمر با عزت وسلامتی وموفقیت خواستارم ان شاالله همیشه در کارتان پایدار باشید وسایتان برسر این خاندان بزرگ مستدام باشد شب بخیر ممنونم

 

خانم فرشته عقيلي – ١٣٩٩

سلام آقاي قندي صبحتون به خیر
تشکربرای تمام زحماتی که میکشید
اطلاعاتی که راجع به محله عودلاجان فرمودید؛ بسیارجالب وعالی بود. سپاسگزارم. ودرمورد زندگی حاج محمدحسن ابوالحسنی وهمسرشون حاج خانم سعادت خیلی ممنون. چقدر زحمت میکشید. بسیار ویراستاری زیبایی هرکدام ازاین زندگینامه هادارند. مثل داستان تنظیم شده و همینطوراطلاعاتی که درمورداماکن میگذارید واقعا عالیه. دست شما وآقای اعتمادفر درد نکند.خداعاقبت به خیرتون بکند احسنت و درود برشما. بسیارخوب بود. بازهم سپاسگزارم

-سلام خسته نباشید
بازهم برای تمام زحماتی که درگروه میکشیدسپاسگزارم گروه رابسیارخوب مدیریت میکنیدودارای نظم عالیست

خانم مليحه علي بيك – ١٣٩٩

با سلام خدمت شما واقای اعتمادفر با ارزوی قبولی طاعات.وتشکر اززحماتی که این چندسال به خصوص این یک ماه رمضان کشیدیدویاداورعزیزانمان شدید.انشالله مادرم همانطور که دربودنش عاشق برادرزاده ها وخواهرزاده های عزیزش بود.اکنون که دستش ازدنیا کوتاه است دعا گویتان باشد.من هم به داشتن عزیزانی چون شماافتخارکرده وخوشحالم که درنبودمادرم شمارادارم , ممنون که ازش به نیکی یادکردیدانشاالله که خداوند شمارابرای خانواده هاتون حفظ کند.

-با سلام وتشکر ازشما واقای اعتمادفرکه دراین ۵سال زحمت کشیده واین گروه رابه بنحواحسن مدیریت کردید.انشاالله سالهای سال سلامت باشید وباموفقیت این دورهمی راحفظ کرده وبتوانیم سالیان سال.سالگرد این جمع فامیلی رویاداوری وجشن بگیریم. وبا برطرف شدن کرونا درمجالسی که برقرارمیکنیددیدار ها تازه شود.با سپاس اززحماتتان

(١٣٩٩)

خانم فريبا نبوي راد – ١٣٩٩

با عرض سلام خدمت آقاي اعتمادفر و سپاس بابت زحماتی که متقبل می شوید.

-با سلام زحمات بی دریغ جناب آقای دکترقندی و جناب آقای مهندس اعتمادفردراین مدت قابل تقدیر وتشکراست.

خانم دكتر مهناز سرپيشگي – ١٣٩٩

با سلام وتشکر فراوان از جناب آقای دکتر قندی و سپاس بی پایان از زحمات جناب آقای اعتمادفر

خانم سعيده كبيري – ١٣٩٩

سلام علیکم خیلی متشکرم بابت زحماتی که در این گروه کشیده میشود.
خدا همه ی رفتگان را قرین رحمت الهی قرار بده و به حاضرین عافیت عنایت فرماید.

خانم آزاده هاشمي پور – ١٣٩٩

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای قندی.
من ازاده هاشمی عروس حاج کاظم آقای محسنی و همسر آقای حمید محسنی میباشم و از زحمات بی شائبه شما کمال تشکر را دارم ممنون.

خانم معصومه قندي – ١٣٩٩

باسلام وعرض تشکر از جناب اقای دکترقندی و جناب مهندس اعتماد فر که زحمت ادامه شجره نامه را کشیده اند و ما را با گذشته و با خانواده ها اشنا نموده اند از همه بزرگواران دست اندر کار تشکر می کنم

خانم فاطمه قندي – ١٣٩٩

از آقای دکتر مجتبی قندی و جناب اعتمادفر و اقوام محترم که یاد و خاطره پدر عزیزم را زنده کردند کمال تشکر را دارم. روح همه گذشتگان این خاندان قرین رحمت الهی

خانم شيرين بهار – ١٣٩٩

سلام من شیرین بهار همسر مرحوم سید حسین شبیری و عروس مرحومه حاجیه خانم طوبی (نوه حاج موسی تاجر تهرانی)  ، ضمن تشکر از بانیان گروه و‌مدیران تنظیم این شجره نامه ی ارزشمند، خوشحالم که در کنار شما عزیزان و فامیل محترم  هستم

آقاي حميد رضا قندي – ١٣٩٩

باعرض سلام جناب آقای دکترمجتبی قندی عموزاده عزیز و ارجمند،ازخدای بزرگ خواهان سلامتی وطول عمرپربرکت برایتان دارم،شماو جناب مهندس اعتمادفرعزیزموجبات نزدیکی ومودت خاندان بزرگ مرحوم حاج موسی تاجرتهرانی فراهم آورده ابد..

خانم پوپك رحمتيان – ١٣٩٩

با سلام جناب آقای قندی

من پوپک رحمتیان فرزند مهرناز صالحی و نوه خانم فخر الملوک قندی هستم و ساکن لندن. با تشکر از تمام لطف و زحمات شما برای جمع آوری اطلاعات شجره نامه. خواندن و دانستن این اطلاعات بسیار جالب و قابل توجه است.
با احترام فراوان و ارزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتان

خانم فاطمه مرادي – ١٣٩٩

با سلام وعرض تشکر وسپاس از زحمات بیدریغ جناب مهندس اعتماد فر و جناب مهندس قندی
همانطور که فرمودید این کار مستلزم پیگیری های مستمر ومداوم است که حتما بسیار پر زحمت میباشد
امید است مورد توجه همه اقوام قرار بگیرد و بتواند زمینه ای برای هر چه نزدیک تر شدن عزیزان باشد و باقیات و صالحاتی در جهت رضای خداوند باشد
امید است که مشمول دعای خیر همه نیاکان مان قرار بگیریم

آقاي محمد رضا حاجي موسي – ١٣٩٩

با سلام خدمت آقاي اعتمادفر با تشکر از زحمات فراوان جنابعالی جهت تکمیل وتوسعه این شجره نامه.

خانم زهرا حاجي موسي – ١٣٩٩

سلام باتشکر اززحمات شما وافرادی که دراین کار خیر هستند. بینهایت متشکرم. امیدوارم همیشه موفق وپیروز وسلامت باشید

خانم طاهره نبوي – ١٣٩٩

سلام از اقای دکتر قندی و افای مهندس اعتمادفر که زحمت تهیه وبرگزاری اشنایی ها را کشیده اند ودر انجام ان کوشش می کنند کمال تشکردارم

خانم دكتر پريچهره احمديان طهراني – ١٣٩٩

با سلام خدمت جناب آقای دکتر قندی و همچنین جناب آقای اعتمادفر و افراد دیگری که در انجام اینکار عظیم دخالت داشته اند.
اولین بار توسط نوه عموی نازنینم شیوا خانم از گردهمایی اولیه مطلع شدم و خیلی تأسف خوردم که چرا من ندانسته از حضور در آن جلسه محروم بودم. ولی سعادت داشتم که خیلی سریع افراد زیادی از گروه را زیارت کردم که اصلاً فکرش را نمیکردم هیچوقت بتوانم آنها را ببینم. از اینکه عضوی از این خاندان هستم خدا را بسیار شاکرم.
با سپاس فراوان و آرزوی توفیق برای تمام فعالان گروه خاندان حاج محمد موسی.

-جناب آقای دکتر قندی و جناب آقای اعتمادفر،
واقعاً خدا قوت، کاری کردید کارستان ، دستمریزاد.
برای شما عزیزان و بقیه دست اندرکاران آرزوی توانمندی در ادامه راه و پیروزی دارم.

-جناب آقای دکتر قندی و جناب آقای اعتماد فر با سلام،
از محبتهای شما عزیزان بینهایت سپاسگزارم.
من چقدر خوشبختم که از نوادگان حاج محمدموسی هستم و یک چنین فامیل بزرگ و ارجمندی و دوست داشتنی دارم.
واقعاً باعث افتخار من است. سپاس، سپاس و سپاس از این هدیه ارزشمند.

-باسلامی گرم خدمت جناب آقای دکتر مجتبی قندی و جناب آقای احمد اعتمادفر،
یکدنیا سپاس و تشکر تقدیم شما عزیزان میکنم که بی منظور و بی وقفه تمام زحمات برقراری این شجره نامه، گردهمایی های حضوری و مجازی، تهیه و ارسال شناسنامه ها و هدایا را بعهده گرفته اید و به نحو احسن پیش میبرید.
امیدوارم که ما اعضاء خاندان حاج موسی تاجر تهرانی قدردان فداکاری های شما عزیزان باشیم.
خداوند به شما سلامتی، سربلندی و پایداری عنایت فرماید انشاالله

آقاي دكتر احمد قندي – ١٣٩٩

زحمات بیدریغ برادرگرامی جناب آقای دکتر مجتبی قندی و مهندس اعتمادفر دراین چندساله قابل تقدیر و ستایش و تشکر است.

خنم نزهت مومنون – ١٣٩٩

سلام خدمت آقایان دکتر مجتبی قندی ومهندس اعتماد فر

منهم از زحمات وپشتکار پنج ساله شما متشکرم وممنونم که یاد پسر مرحوم مرا زنده نگه می دارید عاقبت به خیر باشید ودر پناه خدا

خانم زهره نافذ كلام – ١٣٩٩

باسلام وتبریک ولادت امام حسن عسگری ع وتشکر فراوان از جناب دکتر مجتبی قندی و جناب مهندس اعتماد فر که زحمات زیادی براي جمع اوری شجره نامه کشیدن انشالله اجرتون با حضرت زهرا (س). زنده و پایدار باشید

خانم روشنك مجيدي – ١٣٩٩

سپاس فراوان‌ اززحمات ‌دکتر مجتبی قندی ومهندس احمد اعتمادفر باشروع وسرانجام رسآندن این امر مهم.
پیروز- روشنک – شهره و شهلا مجیدی

آقاي فرشاد قندي – ١٣٩٩

-جناب آقای دکتر مجتبی قندی و جناب آقای دکتر اعتمادفر
از کلیه زحمات شما از جانب پدرم و خودم بسیار سپاسگزاریم. آرزوی سعادت و سلامت و تندرستی برای شما و خانواده های محترمتان و کلیه اقوام و خویشاوندان در خاندان بزرگ حاج محمد موسی تاجر طهرانی دارم.

-جناب آقای دکتر مجتبی قندی بسیار از زحماتی که جنابعالی و جناب آقای اعتمادفر و دیگر اعضای محترم خاندان برای این خاندان میکشید سپاسگزارم. امیدوارم که همیشه شاد و سلامت در کنار خانواده و خاندان باشید و بهترین‌ها را برایتان آرزومندم.

آقاي مهدي رستگار پناه – ١٣٩٩

با عرض سلام و سلامتی برای شما بزرگواران
من هم از طرف خانواده رستگارپناه از زحمات آقای قندی و اعتماد فر نسبت به گردآوري و تكميل شجرنامه خاندان حاج موسی تاجر تهرانی کمال تشکر و قدر دانی دارم.

مهدي رستگارپناه نتيجه حاجيه محترم محسني و حاج غلامحسين نمازي

آقاي منوچهر طاهري نخست – ١٣٩٩

آقاي محمد كاظم تهراني راد -١٣٩٩

با عرض سلام و سلامتی برای شما بزرگواران

من هم از طرف خاندان تهرانی راد از زحمات و الطاف آقایان قندی و اعتماد فر نسبت به خاندان حاج موسی تاجر تهرانی کما ل تشکر و قدر دانی دارم.
در پناه حق مولا امیرالمومنین حضرت علی ( ع)
الحق مع العلی ، العلی مع الحق

آقاي قاسم طاهري نخست – ١٣٩٩

باسلام خدمت آقای دکتر مجتبی قندی پسردائی عزیز وآقای اعتمادفر پسر خاله کوشا وساعی امیدوارم خداوند به شماها اجروالا داده واز اینهمه تلاش وکوششی که درراه شجره نامه وکارهای دیگر نصیب فامیل محترم مینمائید موفق و موید باشید برادران خوبم وپسردائی وپسرخاله مهربانم ممنون. قاسم طاهری نخست.


خانم فاطمه سادات ميرصانع
– ١٣٩٩

سلام و درود
تو این روزهای تکراری و کسالت آور قرنطینه تو خونه،حضورتون و کلامتون روح آدم رو جلا میده،تشکر فراوان از همه ی کسایی برای ایجاد و تداوم و ادامه این جمع با ارزش زحمت میکش

و اما خاطره
یک روز سخت پائیزی و کرونایی فرشته کوچولوی زندگیم که الان شش ماهشه (حسین حصاری) تب داشت (واکسن چهار ماهگی)و مدام بی تابی میکرد اون روز من و همسرم مثل اسپند تو آتیش بودیم از نگرانی پسرم و شب خیلی سختی رو پشت سر گذاشته بودیم ،بعدازظهر زنگ خونه رو زدن و گفتن از طرف آقای مهندس قندی بسته داریم ،بسته رو گرفتیم و باز کردیم دیدیم شناسنامه پسرمه اینقدر اون لحظه خوشحال شدیم از دیدنش که انگار به ما دنیا رو دادن کلی انرژی گرفتیم ، همینجا تشکر میکنم از آقای مهندس قندی و جناب آقای اعتماد فر و همه ی کسانی که در این کار بزرگ زحمت می کشن و ذره ذره فامیل رو دور هم جمع کردن ،واقعا از وجود چنین فامیلی انرژی میگیرم.

آقاي عباس قندي – ١٣٩٩

جناب آقای دکتر قندی سلام و عرض ارادت
خدا قوت و ممنون از تمام زحماتتان.

خانم دكتر پريچهره احمديان طهراني – (١٤٠٠)

– آقاي دكتر قندي زحماتی كه شما، جناب آقای اعتمادفر و دیگر عزیزان میکشید واقعاً ستودنیست.
من متأسفانه خیلی توان یادآوری خاطرات را ندارم درحالیکه خیلی دلم میخواهد که چیزی بیاد بیاورم و بازگو کنم چون خودم از مبادله خاطرات مشترکِ گذشته خیلی لذت میبرم.
خداوند توفیق روز افزون به همه شما عنایت کند.

– آقاي اعتمادفر بینهایت از جنابعالی که تمام زحمات را با جان و دل پذیرا هستید سپاسگزاری میکنم.
هزاران حیف که این افتخار دیر نصیبم شد اگر ۸-۹ سال زود تر این آشنایی رخ میداد که مادرم( ملکتاج خانم زندوکیلی) در قید حیات بود گنجینه ای از خاطرات را در اختیارتان میگذاشت. روح همه رفتگان در آرامش الهی.

خانم فريبا نبوي راد (١٤٠٠)

باعرض سلام وشب بخیر خدمت جناب اقای مهندس اعتمادفروجناب اقای دکترقندی بابت زحماتی که برای جمع اوری این شجره نامه متقبل شده ایدممنون وسپاسگزارم انشالله همیشه موفق باشید

آقاي حميد رضا قندي (١٤٠٠)

جناب آقای اعتماد فر
با سلام و تشکر از اینکه در جمع کردن شجرنامه وسواس و دقت بالایی به خرج داده اید . امیدوارم سایه ی بزرگترهای خوبی مثل شما همیشه مستدام باشه . 🌺🌺🌺🌹🌹🌿🌿🌸🌸

 

خانم حورا سادات سعيدي و فرزندشان آقاي محمد هادي شهيد كلهري – ١٣٩٩

آقاي محمد تقي قندي – ١٣٩٩

آقاي مهدي رستگارپناه – ١٣٩٩