مرحوم آقای احمد اعتمادفر

 

آقای احمد اعتمادفر در تاریخ 21 دی ماه 1327 در تهران، محله بازارچه نایب السلطنه چشم به جهان گشود. پدر او مرحوم حاج محمّد اسمعیل اعتمادفر از طریق پدر نتیجه حاج محمّدموسی تاجرطهرانی و نوه پسر بزرگ او حاج محمّدعلی بود و از طریق مادر نتیجه حاج محمّدموسی به شمار می آمد اما نوه پسر دوم او حاج محمّدکاظم محسوب می شد. لذا احمد از طریق پدر هم از نسل پسر اول او حاج محمّدعلی نبیره بود و هم از نسل پسر دومش حاج محمّدکاظم نبیره به شمار می رفت. مادرش مرحومه خانم بتول مجیدی نیز از طریق مادر نوه حاج محمّدکاظم و نتیجه حاج محمّدموسی بود. پس احمد از طریق مادر نیز نتیجه حاج محمّدکاظم و نبیره حاج محمّدموسی محسوب می شد. یعنی نسل او از سه طریق به حاج محمّدموسی می رسد:

احمد فرزند حاج محمّداسمعیل ، نوه حاج محمّدحسین، نتیجه حاج محمّدعلی ، نبیره حاج محمّدموسی

احمد فرزند حاج محمّداسمعیل ، نوه حاجیه سکینه خانم ، نتیجه حاج محمّدکاظم ، نبیره حاج محمّدموسی

احمد فرزند حاجیه بتول خانم ، نوه حاجیه ربابه خانم ، نتیجه حاج محمّدکاظم ، نبیره حاج محمّدموسی

شجره نامه نموداری آقای احمد اعتمادفر

وی چهارمین و آخرین فرزند بود و سه برادرش از او بزرگتر بودند. دوران دبستان به مدرسه محمّدی رفت و دبیرستان را در مدرسه آذر گذراند. در سال 1346 در رشته شیمی دانشگاه ملّی سابق (شهید بهشتی فعلی) پذیرفته شد. در سال 1350 پس از اخذ لیسانس به خدمت نظام وظیفه رفت و دو سال خدمت خود را در اصفهان و کازرون گذراند. بعد از پایان خدمت جهت ادامه تحصیلات عالیه به آمریکا عزیمت نمود. پس از یک سال اقامت ، چون سایر برادران نیز به خارج از کشور رفته و والدین آنها تنها بوده و نیاز به همراهی یکی از فرزندان خود داشتند ، تصمیم بزرگ زندگی خود را گرفت و عشق همراهی و مواظبت از والدین را به اقامت و تحصیل در آمریکا ترجیح داد و به ایران بازگشت و این افتخار و توفیق را پیدا نمود تا قریب 28 سال همدم و مراقب والدین خود تا زمان فوت ایشان باشد.

پس از بازگشت از آمریکا در دانشکده صنعت نفت آبادان در رشته مهندسی پتروشیمی ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ فوق لیسانس گردید. سپس در پتروشیمی شیراز مشغول به کار شد. در تاریخ 24 خرداد 1358 با سرکار خانم آذردخت سازگارا ازدواج نمود و به همین دلیل کار خود را به تهران منتقل نمود. ثمره ازدواجش تولد دو پسر او علیرضا و حمیدرضا در سال های 1359 و 1363 می باشد.

وی در تهران در سمت های مختلف مدیریتی در وزارت نفت مشغول به فعالیت بود و آخرین پست او در وزارت نفت ، مدیریت بررسی منابع شرکت کالا که پست مهمی محسوب می گردید می باشد . به علت آن که افراد و شرکت های مختلف به دنبال رسوخ در وزارتخانه و منافع خاص خود بودند و پاک دستی فوق العاده احمد اعتمادفر اجازه سوء استفاده به افراد ناپاک و تسلیم در برابر فشارهای افراد ذی نفوذ را نمی داد و تاسّف او از روند بعضی امور باعث گردید علیرغم مخالفت وزیر نفت وقت ، خود را بازنشسته نماید. پس از آن در چند شرکت خصوصی مرتبط با حوزه کاری خود فعالیتش را ادامه داد تا سرانجام به طور کلی بازنشسته گردید.

از خصوصیات ممتاز او علاوه بر پاکدامنی ، سلامت نفس ، صبوری و خوشرویی ، علاقه برای ارتباط با اقوام ، خویشاوندان و دوستان بود. در جمع دوستان حلقه ارتباطی بود و آنان را در ارتباط باهم نگه می داشت و دورهم جمع می نمود. وی از سال 1395 درصدد ثبت شجره نامه نیای بزرگ خود حاج محمّدموسی برآمد و با پشتکار فراوان موفّق گردید تمام فرزندان و نسل های بعدی نیای خود را شناسایی و ثبت و ضبط نماید. ثمره فعالیت او ، همین سایت فامیلی که حاوی مشخصات همه خاندان و شجره نامه آنها هست می باشد و در این مجموعه بزرگ نام و نسب جمیع فرزندان حاج محمّدموسی تاجر طهرانی را جاودانه ساخته است.

آقای احمد اعتمادفر برای دیدار فرزند خود در اواسط سال 1401 عازم استرالیا شد. پس از ابتلا به یک بیماری و تنها پس از هفت روز بستری در آی سی یو بیمارستان به علت فرو رفتن در کما ، در 25 فروردین 1402 شمسی برابر با سحرگاه 23 رمضان 1444 قمری و 14 آوریل 2023 میلادی در شهر سیدنی استرالیا دارفانی را وداع گفت و پیکرش در روز 28 فروردین در گورستان Castlebrook Memorial Park Rouse Hill ، قسمت جنه الزهرا (بهشت زهرا) به خاک سپرده شد.

پیام های اعضای خاندان  پس از اعلام خبر فوت

مجتبی قندی :

«یوم علی آل حاج موسی عظیم»

دست یاری نمی کند و اندوه امان نمی دهد تا این کلمات را به رشته تحریر درآورم . باورم نمیشود که بگویم خاندان بزرگ حاج محمدموسی ، امروز به راستی یتیم شد. بزرگمرد فامیل ، اسوه اخلاق و‌مهربانی ، موسس و‌ بنیانگذار خاندان ، چهره ماندگار و فراموش نشدنی ، برادر عزیزم ویار دوست داشتنی جناب آقای احمد اعتمادفر آسمانی شد و‌در ملکوت ماوا گرفت.

روحش شاد شاد و بنیان این صله رحم عظیم توشه آخرتش باد.

خانم نوشین قندی:

با عرض سلام و تسليت. بسيار بسيار متاثر شدم. روحشون قرين رحمت الهى🙏🏻🙏🏻🙏🏻 با ائمه اطهار محشور باشند. 🙏🏻🖤🙏🏻🥲

خانم شیرین قندی:

سلام و عرض تسلیت🖤🖤اتفاق نا به هنگامی است و شوک بی اندازه 🖤این مصیبت بزرگ را به خاندان محترم ،مخصوصا جناب دکتر قندی تسلیت عرض می کنم🙏ان شاالله روح بزرگشان غرق رحمت الهی باشد 🙏🙏خداوند صبر عطا فرماید🖤🖤

خانم فهیمه صالحی:

سلامبسیار بسیار متأسف ومتاثر شدم وبرایم غیرقابل قبول استاین واقعه دردناک را به خانواده محترم اعتمادفر وبه خاندان بزرگ حاج موسی تسلیت عرض مینمایم.

روح پرفروغشان شاد ویادشان برای همیشه ماندنی وگرامی باد.🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

خانم هنگامه قندی:

درگذشت جناب آقای اعتمادفر را که برای گردهم آوردن خاندان و تنظیم شجره نامه ، زحمت بسیاری متحمل شدند و توانستند باعث نزدیکی دوباره اعضای فامیل به هم شوند را تسلیت عرض میکنم.انشالله روحشان قرین رحمت الهی باشد.🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

خانم فاطمه رحمانی:

انا لله و انا الیه راجعون . تسلیت به خاندان حاج محمود موسی و تسلیت به جناب مهندس قندی . خبر ناگهانی و غیر منتظره بود. ان شاءالله بر سر سفره امام علی علیه السلام میهمان باشند

روحشون شاد و یادشون گرامی

خانم شیوا :

سلام و عرض تسلیت خدمت خاندان محترم.مخصوصا جناب دکتر قندی.برای خانواده محترمشان از خداوند طلب صبر مینمایم.

خانم مهناز سرپیشگی:

باسلام وعرض تسلیت فراوان . از شنیدن این خبر بسیار متأثر وشوک شدم. آسمانی شدن این مردبزرگ وفاضل را به همسرشان وآقازاده های عزیزشان وخاندان حاج موسی تسلیت عرض می کنم. روحشان شاد وصدالبته یادونامشان همیشه جاودان خواهد ماند.

خانم بدری سادات شبیری :

با عرض سلام وتسلیت به خاندان بزرگ حاج موسی وبخصوص به جناب آقای دکتر مجتبی قندی این خبر آنقدر ناگهانی بود که همه شوکه شدند. انشاالله سر سفره ائمه اطهار مهمان باشند وخدای بزرگ به خانواده محترمشان صبر وسلامتی  وهمچنین به جناب اقای قندی صبرعطا فرماید روحش شاد یادش گرامی.

با عرض سلام مجدد وتسلیت . واقعا خاندان یتیم شد. انشاالله خدای بزرگ بشما سلامتی وعمر باعزت وعاقبت بخیری عطا فرماید وسایه تان بر سر این خاندان مستدام باشد من از بس حالم بدشد دستم خورد خاندان پاک شد ببخشید من را اد کنید . با تشکر خدای بزرک بشما صبر واجر عطافرماید که چنین دوست وبرادر وهمکار را از دست دادید.

با عرض سلام وارادت خدمت شما بزرگوار وعرض تسلیت مجدد. ان شاءالله خدای بزرگ بشماوخانواده محترمشان صبر واجر عطا فرماید روح این بزرگ مرد خاندان شاد ویادونامش برای همیشه ماندگاراست این برنامه خاکسپاری را دیدم وبرایش ازخدا بزرگ طلب مغفرت کردم ودعاخواندم منزل نو مبارک آنقدر خوب ومتواضع وخوشرو بود که دراین ماه مبارک رفت پیش خدا. نوه عموی مادرم بودند. واقعا خیلی متاثر شدم وهمه خاندان را داغدار کرد ما پدربزرگ ایشان را میزعموصدا میکردیم ومادرم خیلی اهل صله رحم بود ایشان دو عمه داشتند بنام راضیه خانم که بچهنداشت ویکی مرضیه خانم . او دو دختر داشت بنام فخری خانم وبدری خانم هم بازی با عمه زادههای ایشان بودم خیلی منزل میز عمو میرفتیم خاطرات خوبی داشتم میز عمو مرغابی شمعیرنگ وارنگ میخرید وبما میداد ومیگفت یک کاسه آب کنید آنها را در آب بیندازید خیلی قشنگ بودعکس میز عمو وحاج دایی رضا را هر وقت فرصت کردید برایم بفرستید حاج دایی رضا داییخانجان بود اقای اعتماد فر برایم فرستاده بودموبایلم عوض شده هیچ عکسی ندارم حاج داییرضا وقتی عید ها منزل خانجان می‌آمد بهمه عیدی میداد و به همه محرم بود هر چند که این مردبزرگ ازبین ما رفت اما خاطرات واخلاق خوب وتواضع او همیشه زنده وجاودان است واز خدایبزرک برای شما سلامتی وعاقبت بخیری خواستارم وان شاءالله سایه تان برسر این خاندانمستدام باشد واسم پدر ایشان را ذکر کنید برای نماز لیله الدفن من را ببخشید خیلی صحبت کردم با عرض پوزش.

با عرض سلام وادب احترام خدمت شما بزرگوارشما وآقای مهندس اعتماد فر برای این خاندان بی نهایت زحمت می کشید واقعا بگردن همه اعضاء خاندان حق دارید من تا سال ۹۷ اطلاعی ازخاندان نداشتم چون همسرم بیمار بود باید از او مراقبت میکردم دی ۹۷ همسرم آسمانی شدواسفند ۹۷ برای خودم مشکل پیش آمد که دیگر راه نمی‌رفتم وپرستار داشتم وقتی بهتر شدمدخترم من را در گروه خاندان ثبت کرد بدون اطلاع من یک روز موبایل را باز کردم دیدم اقای اعتمادفر پیامک داده که شما خودرا معرفی کنید من چون شناخت نداشتم نمی‌دانستم چه بگویم فقطگفتم بدری سادات شبیری هستم ازآن به بعد مرتب اقای اعتماد فر از من سئوال می‌کرد که نام پدرمادر وخانواده خودرا بنویسید من چون مشتاق بودم ببینم چه خبر است نوشتم او با پشت کارفراوان مرتب پیامک میداد واز من سئوال می‌کرد میگفت من شمارا دیر پیدا کردم بهترین راهنمابرای خاندان شما هستید چون هر سئوالی می‌کرد زود پاسخ میدادم برای اینکه مادرم همه جامنزل فامیل برای صله رحم میرفت من را باخود می‌برد من هرچه دیده بودم وبیاد داشتم برایایشان تعریف میکردم ومن را خیلی تشویق می‌کرد که هرچه میدانم بگویم حتی اگر همنمی‌دانستم پرس وجو میکردن که جواب صحیح باشد تا اینکه سال ۹۸ گردهمایی خاندان بودومن با پرستار شرکت کردم آنجا هم شما وهم اقای اعتماد فر را دیدم وبسیار مورد استقبال شماوایشان قرار گرفتم آنقدر خاطرات برای ایشان می‌فرستادم چون خیلی تشویق میشدم بعد دیگربرای شما هم می‌فرستادم وقتی این خبر ناگوار وغیر منتظره را شنیدم بینهایت متاثر شدم باورمنمیشد عید سال ۱۴۰۲ با هم پیامک وتبریک گفتیم بسیار انسان متواضع خوشرو واقعا بزرگ مردخاندان بود من هرروز برای ایشان دعا وطلب مغفرت میکنم ویقین دارم جایش بسیار عالی استحالا درست است دربین ما نیست اماهمیشه آن روی خوش ولب خندانش برای همه ماندگاروجاویدان است روحش شاد یادش گرامی آن شاءالله سر سفره (علی ) مهمان باشد وخدا را شکرمیکنم که جانشین ودوست وبرادر وهمکاری مثل شما داریم آن شاءالله همیشه سلامت وخوبوخوش وعاقبت بخیر باشید وسا یه تان برسر این خاندان بزرگ مستدام باشد وخدای بزرگ کمک بنماید با سپاس وتشکر فراوان من را ببخشید من رفتم یادی از من بکنید خدا یار ویاورتان باشد.

خانم پوپک رحمتیان :

با سلام

خیلی دل آزار بود این خبر نا باورانه. خوش به سعادتشان در این ماه و شبهای مهم . چقدر از این راه دور ، پشتوانه ی ما بودند و ما را به اصل و ریشه  مان نزدیک کردند. سفر آخرتشان به سلامت. از یادشان نمی کاهیم 😢 به تمامی خاندان تسلیت عرض می کنم.  🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

خانم فریبا نبوی راد:

خبرخیلی سنگین بود وغیرقابل قبول

آقای محمد زرین :

اي واي! عجب خبر ناراحت كننده اي ! خيلي ايشون دقيق احوال همه رو پيگيري ميكردند و نگران فاميل بودن. خدا رحمتشون كنه. به همه تسليت عرض ميكنم

آقای میثم :

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خدمت همه اعضای محترم خاندان حاج موسی بخصوص خانواده محترم جناب آقای اعتماد فرو همچنین دوست و برادر ایشان جناب آقای قندی تسلیت عرض میکنم

انشالله روح ایشان بر سر سفره اهل بیت علیهما السلام روزی مند باشد

آقای محمدحسین قندی:

این مصیبت وارده را به همه عزیزان بخصوص خانواده آن مرحوم و رفیق شفیقشان جناب آقای مهندس مجتبی قندی تسلیت عرض می کنم.

خانم عذرا پاک‌نهاد:

واقعا متاسف شدم ونمیخواهم باور کنم که چنین فرد دلسوز مهربان وپر کار را از دست دادیم  انشاالله روح این عزیز که در همچنین روزی اسمانی شد با امیر المومنین هم نوا شود

آقای فرید قندی:

انالله واناالیه راجعون. ازدست تقدیر شوک زده وحیران شدم. خدمت تمام اقوام محترم وخصوصا خانواده محترم آقای مهندس اعتمادفرتسلیت عرض میکنم.خداوند به همه صبر عنایت فرماید. بدون شک یکی از نخبگان وهمچنین دوست داشتنی ترین افراد خاندان را از دست دادیمارزش زحمات بی نظیر ایشان تا سالهای سال برای بازماندگان این خاندان باقی خواهد ماند.

آقای مهدی رستگارپناه:

با عرض سلام و تسليت🖤🖤 بسيار بسيار متاثر شدمروح بزرگ مرد خاندان قرين رحمت الهى🙏🏻🙏🏻 🙏🏻 🙏🏻🖤🙏🏻🥲

خانم شهرزاد سعادت فرد:

Roheshan dar aramesh 🙏🏻🌹🖤🤍😔

آقای عباس قندی:

انا لله و انا الیه راجعون. عرض تسلیت به خاندان حاج محمد موسی تاجر طهرانی. خداوند کریم رحمتشان کند. امیدوارم محشور با صالحین باشند.

آقای وحید محسنی :

سلام و عرض تسلیت خدمت خانواده محترم اعتمادفر. چگونه از غم  فقدان این بزرگمرد و چهره ماندگار خاندان ، در لیالی قدر و شبهای رمضان بگوییم. از صفای دلش ، از مهربانیش ، از پشتکار و آرامش وجودش و از  اخلاق نیکویش و .. . از خداوند متعال برای ان مرحوم علو درجات و برای بازماندگان و همچنین خاندان بزرگ حاج موسی و جناب مهندس قندی عزیز صبر و شکیبایی خواستاریم. روحشان شاد و یادشان گرامی باد 🙏

خانم الهه تهرانی راد:

سلام وعرض تسلیت خدمت خاندان محترم وجناب اقای قندی . وخانواده محترمشان روحشان شادوقرین رحمت الهی

خانم سپیده سادات سعیدی:

باعرض سلام وتسلیت به شما وخاندان حاج موسی خیلی ناراحت کننده بود این خبر .خداونددرماه رحمت الهی مورد رحمت واسعه خویش قرار دهند ایشون رو.

آقای محمد تهرانی راد :

روحشون شاد 😔

خانم فاطمه پاک‌نهاد:

روحشون قرین رحمت الهی… همنشین اولیا الله باشند و با موالیانشان محشور شوند🙏🏻

خانم ملیحه محمدعلی بیک:

با سلام. خبرناگوار آسمانی شدن پسرخاله عزیزمان راشنیدم. سفر بدون بازگشت ایشون خیلیدردناک وغم انگیز استخوشحال بودیم که برگردندودر گردهمایی فامیلی دیدارهاتازه شودواکنون نبود ایشان باورنکردنیست، روی خوش ومحبت وبزرگواری ایشان در خاطرمان جاودان میمانداین ضایعه بزرگ رابه همسروفرزندانشون تسلیت وبرایشان ازخداوندصبر واجر آرزومیکنموبرای شما پسردایی عزیز ارزوی سلامتی وطول عمر دارم. خدا شمارا برایمان حفظ کند، روحشان شاد🤲

آقای حمیدرضا قندی:

سلام. خاندان بزرگ قندی انسان صالحی رادر ناباوری ازدست داد، اونمونه انسانیت،پاکی، بی آلایشی وصدهاصفات انسانی بودبرای همسرگرامی وفرزندانش ازخداوند صبر وشکیبائی میطلبمیادو نامش جاودانه باد.🖤

آقای سعید قندی:

🌹🖤🖤🖤 روزگار همیشه گل چین بوده است. خداوند  منان ایشان را غریق رحمت کند .خیلی خبر ناگهانی ومتاثر کننده‌ای بود .روحشان شاد.

حاج اصغر تهرانی راد:

روحشون شاد

خانم الهه حریری:

درگذشت آقای اعتماد فر را خدمت خانواده و خاندان قندی تسلیت می گویم. از دیدن این پیام خیلی متاثر شدم. روحشان شاد

خانم مهری قربانکریمی:

سلام  خدمت آقا مجتبی قندی و خانواده  آقای اعتماد فرد تسلیت عرض می‌کنیم خدا ان شاءاللهخدا به خانواده شون صبر بده الهی آمین ما را هم تو غم خودشون شریک کنن😭😭😭😭

خانم امیره زاهدی:

سلام وعرض تسلیت خدمت شما جناب آقای مهندس قندی وخاندان حاج موسی تاجرطهرانی،بیهایت از این خبر متاثرشدم،برای شما وخانواده معزز ایشان طلب صبر،وبرای آنمرحوم علو درجات از خداوند منان خواستارم😔😔😔🙏🙏🙏

خانم زرین قندی :

سلام وعرض تسلیت خدمت خانواده محترم  اعتمادفر واقاي مهندس قندي وخاندان بزرگ حاجموسی، روحشان شاد و یاد و راهشان مانا

خانم فاطمه مرادی:

سلام و عرض تسلیت خدمت خانواده دکتر اعتماد فر و خاندان محترم قندی. حقیقتا خبر بسیار دردناک و شوک آور بود بطوری که زبانم برای عرض تسلیتی در خورشخصیت این بزرگ مرد قاصر است.

فقط می دانم همه ما یک دعای مشترک داریم آن هم عاقبت بخیری است و چه عاقبت نیکی برایایشان بهتر از این که همه با حسن ظن از شان یاد می کنند اخلاق نیکو خوش برخورد متواضع وفروتن و

برای گردهمایی و جمع کردن بیوگرافی فرد فرد  این خاندان چه زحمت ها کشیدند. انشاءلله که در این شب های ماه عزیز همنشین صاحب این ایام باشند. برای همسر و فرزندان گرامی شان طلب صبر و برای خودشان آرزوی غفران الهی را از درگاه خداوند خواستارم.

خانم منصوره مرادی :

کل من علیها فان

سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز       مرده آنست که نامش به نکوئی نبرند

همگی طعم مرگ را خواهیم چشید.خوشا بحال این انسان شریف که در چنین شبهائی با ذکرالغوث، الغوث دنیای فانی را ترک کردند. بعد از اینهمه تلاش و کوشش  بهمراه آقای دکتر قندی برای پیوند و انسجام اعضای خاندان معزز و معظم  حاج موسی ،قطعا شامل  غفران الهی ودعا و مهمان نوازی اجدادمان قرار خواهندگرفتواقعا جایشان در گروه خالی میماند🖤🖤🖤

آقای رضا نمازی :

خانم فاطمه سادات میرصانع:

اینقدر از شنیدن این خبر شوکه شدم که نمیدونم چی باید بگم،تو ذهنم یه قانونی هست که انگارآدمهای خوب هیچوقت نمیمیرن ،شاید جسمشون بین ما نباشه ولی اثر گسترده ای که از کارای خوبشون حرفای قشنگشون   بجا میذارن هر آن انگار که زنده ان و ما رو همراهی می کنن😔 خدمت همه ی اقوام عزیزم مخصوصا جناب آقای دکتر قندی و خانواده محترم اعتمادفر تسلیت عرض میکنم🖤. خداوند رحمت کنه ایشان رو . انشاالله که بتونیم ادامه دهنده ی راه ایشان باشیم.

آقای محسن محسنی :

*انالله و انا الیه راجعون*

درگذشت نابهنگام دوست وهمشاگردی عزیز دوران دانشگاهیم.. *دکتر احمد اعتمادفرمدیر محترم گروه قندی موجب تاثر گردید ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

این ماتم جانگداز را به خانواده محترم ایشان و اعضای گروه صمیمانه تسلیت عرض نموده، برای آن عزیز سفرکرده علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنم.

آقای سعید میناروش:

خبر درگذشت جناب اعتمادفر بسیار موجب تاثّر و تالّم گردیدحسن توجه و عنایتی که آن بزرگوار از روی لطف به بنده دراین گروه گرامی ابراز فرمودند راهیچگاه فراموش نمیکنم.

اعلی الله مقامه الشریف فی جنّات العالیات….

سروده ای از سعید میناروش 🌿

در تسلیتِ عزیز درگذشته ی خاندان و اقوام گرامی

و هذا الیوم علی آل حاج موسی عظیم حقّا

                 ♠️♠️♠️

خبر رسیر زمرگ عزیزی از اقوام

حکایتی دگر آمد زسنگ وشیشه ی جام

خدا کند غم آخِر ز خاندان باشد

ولی چه سود زتمنای من درین پیغام

به سنگهای اجل ، ز منجنیقِ فلک

چه قلعه ها که فروریخت ناهنگام

حواله به دریاست سیرِ رودِ زمان

که رخت برنکشیده تنی ازین فرجام

به برگ گل ، رقمِ  کلّ مَن علیها فان

زده آن شاهدی که باقی اَست مدام

زمانهبادسواراست ، حالیا دریاب

چراغ روشن دل را زباد سست لگام

چونیست چاره مگر خرقه را تهی کردن

خوشا که خیربماند زما و حسنِ مرام

                      ♠️♠️♠️

آقای فرشاد قندی:

ای روزگار، از شنیدن خبر درگذشت این عزیز بزرگوار خاندان بزرگ قندی, آقای دکتر احمد اعتمادفر بسیار شوکه شدم و حقیقتا نمیدونم چه بگویم.  این فقدان عظیم را در درجه اول به خانوادهمحترم ایشان و سپس به آقای دکتر مجتبی قندی و به تک تک اعضای خاندان بزرگ قندی و حاجمحمد موسی تاجر  تسلیت میگویم.  هر چه فکر میکنم که این خبر چقدر برای تک تک اعضایخاندان دردناک و سنگین بود، تصور سختی آن را برای خانواده محترم ایشان نمیتوانم بکنم.  خداوند به خانواده محترم مرحوم و آقای دکتر مجتبی قندی و دیگر بازماندگان صبر عنایت بفرماید.  روحشان شاد و قرین رحمت الهی.  🖤🖤🖤

آقای محمدرضا حاج موسی :

با قلبی اکنده از تالم وتاثردرگذشت ناگهانی بزرگمرد دوست داشتنی وچهره ماندگارمرحوم احمداعتمادفر بزرگ خاندان قندی راتسلیت عرض میکنم. روح این بزرگمرد که از بنیان گزاران گسترش طریقت صله رحم درخاندان بزرگ حاج موسی گردیدشاد مقامش عالیست واز درگاه متعال علو درجات ومغفرت والطاف الهی را خواستاریم.

خانم زهرا حاج موسی:

سلام باعرض تسلیت به این مرد بزرگوارخاندان حاج موسی همگی شوکه شدیم وبه جناب دکترقندی وخانواده محترمشان صبر وسلامتی خواهانم روحش شاد یادش گرامی

آقای محمد کاظم تهرانی راد:

باعرض سلام ، درگذشت آقای احمد اعتماد فر را خدمت شما عزیزان تسلیت عرض می نمایم . خداوند رحمت واسعه اش را بر ایشان عرضه بدارد و به بازماندگان الخصوص جناب مجتبی قندی صبر و اجر عنایت فرمایداللهم صل علی محمد وآل محمد ❤️

خانم حمیده زرین :

سلام . تسلیت عرض میکنم،خدمت همه ی فامیل عزیز. انشالله روحشان همنشین امیرالمومنین (علیه السلام)باشد.

آقای قاسم طاهری نخست :

باعرض تسلیت خدمت خانواده محترم اعتماد فر وهمچنین آقای دکتر مجتبی قندی این ضایعه بزرگ را تسلیت وتعزیت گفته امیدوارم روحش باانبیا واولیا محشور گردد  پسر خاله عزیز ازاین خبر واقعا شوکه شدم درسته عمر دست خداوند است ولی خیلی زود از پیش مارفتی زبانم قاصراست که بگویم چه مرد نیکی را ازدست دادیم امیدوارم خدای متعال صبر جزیل بخانواده محترم ایشان عطا بفرماید .

خانم افسانه قندی :

تسلیت  فراوان خدمت خانواده محترم اعتماد فر ، آقای دکتر قندی و تمامی اعضای گروه، خبریبس ناگهانی، ناگوار و باور نکردنی بود.🖤🖤 ضمن عرض تسلیت از طرف برادرم علی اکبر قندی و خودم برای خانواده محترم ایشان و آقایدکتر قندی ، صبر جمیل و برای مرحوم اعتماد فر آمرزش و آرامش روح از خداوند متعال خواهانم.🤲🏻🤲🏻

آقای هادی قربانکریمی:

شاید بدترین خبر این گروه از تأسیس تا به امروز این خبر بوده. زحمات ایشون هیچ وقت از یاد ما نمیره . به خانواده محترمشان و دکتر مجتبی قندی تسلیت عرض میکنم.

مامینک :

سلام و عرض ادب . خداوند رحمتشون کنه. روحشان شاد باشه. 😞😞😞😔😔😔

آقای همایون قندی :

باسلام و عرض تسلیت خدمت آقای مهندس مجتبی قندی  و خانواده  محترم  آقای  اعتمادفر  عزیز  خبر درگذشت  ایشان  باورکردنی نیست . بسیار متاثر شدم روح این عزیز قرین رحمت الهی و آرزوی صبر برای همسر و فرزندان ایشان را از خداوند خواستارم.

خانم زهره نافذکلام :

با عرض سلام وتسلیت. خدای رحمتشان کند اصلا باورم نمیشود بسیار انسان مهربان و کوشا یی بودن و زحمات ایشان هیچوقت از یاد نمیرود. خدمت خانواده محترم اعتمادفر وجنای آقای دکتر قندی تسلیت عرض می کنم و برای ایشان مغفرت و انشالله با ائمه اطهار همنشین شوند🖤🖤

آقای محمدصادق قندی:

انالله و اناالیه راجعون

با شنیدن این خبر بسیار متأثر شدم و از صمیم قلب به خانواده محترشان و به خاندان عزیزمتسلیت عرض میکنم انشالله روح ایشان قرین رحمت تعالی قرار گیرد.

آقای مسعود قندی:

عرض تسلیت به خانواده محترم اعتماد فر و خاندان محترم حاج موسی تهرانی. شنیدن این خبر شوک بزرگی بود. انشاابا صاحب  این ایام محشور شوند.

خانم طاهره حسینی نبوی:

با عرض سلام و تسليت. بسيار  متاثر شدم. روحشون قرين رحمت الهی. انشالله با ائمه اطهارعلیه السلام محشور باشند. ♣️♠️♣️♠️♣️♠️♣️♠️♣️♠️♣️♠️

آقای احمد قندی :

سلام . برای من مرحوم مهندس احمد اعتمادفر انسانی است که نزدیک به ۷۱ سال خاطره آشنایی با او رااز دوران کودکی داشته امفاصله منزل آن ها با ما در حد چنددقیقه بودکاملا هم سن با اختلاف یک ماهمادر بزرگ مادری ایشان مرحومه عمه رباب قندی (مجیدی) که او هم خیلی به ما و دخترشان مرحومه بتول خانم مجیدی نزدیک بود برای من عمه بسیارعزیزی بودبتول خانم بسیار با محبت بود. مرحوم پدرم حاج میرزا عبدالله قندی مکرر منزل ایشان به عنوان صله رحم می رفت. بتول خانم از حاج دایی استقبال می کرد همان طور که مرحوم اعتماد فرهم ازحاج دایی استقبال می کرد. این زن و شوهر پسرخاله و دخترخاله بودند. من و احمد که همنام بودیم از کودکی همبازی بودیمسال ها بعد عملا ازهم دورشدیم تا زمانی که ایشان در شرکت نفت، شرکت کالا ظاهرا مسئول بودندمدتی نگذشت که در جریان شجره نامه استعداد درخشان ایشان بروز کرد.  نه تنها شجره نامه بلکه درجهت حفظ ارتباطات فامیلی نقش موثر بروز داداو در خاندان مرحوم حاج موسی تاجر تهرانی و مرحوم حاج محمد کاظم قندی خوش درخشیدباصفا و خوش اخلاق بود. ذهمگان به ویژگی های او احترام می گذاشتندپرکشیدن او از این جهان موقت به جایگاه دائمی و ابدی، ارتقاء درجات و سیر های مهم استالبته برای خانواده، دوستان و آشنایان زمینه غم و غصه استبرای من که دوستی دوست داشتنی را ازدست داده ام، سفر او به جهان برتر سخت است. امااطمینان از جایگاه بلندش در عالم بعد، خوش آیندبرای من روشن است که ملائکه او را همراه با یاد خیر دوستان و بستگان به سرعت به جایگاه هایارزشمند می برند و تجلیات الطاف الهی براو باریدن خواهد گرفت. یادکردن از خوبی های ایشان برای نسل آیندهاین خاندان محترم ارزشمند است. امیدوارم نسل جدید به ویژه فرزندان ایشان همت کنند و جایگاهمرحوم مهندس احمد اعتماد فر را  به خوبی پر کنند.

خانم فهیمه صالحی:

انالله وانا الیه راجعون🖤🖤🖤🖤

کجا رفتی عزیزِازوطن دور

بهنگام بهار وعید پرشور

کجارفت آنهمه مهر ومحبت

کجاشدمعنی ومفهوم رأفت

مگوهرگز که ما احمد نداریم

ویا آن مرد با همت نداریم

توچون سروی کهن استاده قامت

ندیدم چون تومشهور صداقت

چرا ای اعتمادای عاشق ای یار

کجارفتی که خلقی گشته بیمار

تمام قوم وخویشان غرق اندوه

غمی عظمیَ بدوش ماچنان کوه

شب قدر وشب عفوبود وتوبه

شب بیداری والغوث وندبه

چوگل آسوده باش اندردل خاک

به جمع عاشقانی پاک درپاک

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

آقای مهدی صالحی:

از شمار دو چشم یک تن کم       وز شمار خرد هزاران بیش

ضایعه درگذشت جناب آقای احمداعتمادفر را به خاندان حاج محمد موسی تاجر صمیمانه تسلیت میگویم.

مجتبی قندی :

بارپروردگارا امشب فردی از خاندان ما مهمان تو شده که ما جز خیر و خوبی و خوشرویی ازاو‌ندیدیم . او نام اجدادش را زنده گردانید و جمع کثیری از اقوامش را به دور هم گرد آورد و درابعادی بسیار بزرگ بنیان صله رحمی را بنا نهاد که خواست تو و‌پیامبرت بود . او اگر امشبمهمان منزل هریک از ما بندگان کوچک تو بود به پاس عظمت روحش و اعمال خیرش بهترینپذیرایی را از او به عمل می آوردیم و نهایت اعزاز را در حقش روا می داشتیم . اکنون که در جوارتو منزل گرفته و تو اکرم الاکرمین و ارحم الراحمین هستی او را به میزان کرمت مهمانداری کن . للهم انا لانعلم منه الا خیرا . نزل بک و انت خیرالمنزولین .

خانم انسیه قندی :

الهی آمینروحشان شاددر جوار اولیاءالله آرام بگیرند 🤲

خانم بدری سادات شبیری :

سلام حتما همینطوره که فرمودید فضل وکرم خدای بزرگ بینهایت وسیع است عالی از مهمانشپذیرایی خواهد کرد ممنون از پیام زیباتان زنده وسلامت وپایدار باشید روح مرد بزرگ شاد منزلنو مبارک

روح پاک این انسان نازنین دراعلا  علیین محشورباد وخدای بزرگ به خانواده محترم ایشان صبرواجر عطا فرماید وهمینطور به اعضای گروه بخصوص به جناب آقای دکتر قندی

آقای سعید میناروش:

ستاره ای ز انجمن گشت نهان زچشم تر

رحمت لایزال بر احمد اعتماد فر

قدم نهاد از زمین به روشنای آسمان

در افق فرشتگان اوست گشوده بال و پر

سایه ی طوبای جنان باد مقام ومنزلش

آنکه به یادگار ازو ماند درخت پر ثمر

باده ی طهور گوارای جان گرامی اش

خانم نزهت مومنون:

بازگشت همه به سوی خداستگرچه به سبب محدودیت های نرم افزاری گوشی همراه از خبر درگذشت نابهنگاممرحوم مهندس احمد اعتمادفر با تاخیر مطلع گردیدم، لیکن بسیار اندوهگین و متاثر شدم.

امید است روح پرفتوح آن یار وفادار  و پرتلاش خاندان قرین رحمت الهی و محشور با انبیاء واولیاء  باشداین ضایعه تاثرانگیز را به خانواده محترم اعتمادفر، همسر و فرزندان آن مرحوم و خاندان معظم حاج محمد موسی تهرانی قلبا تسلیت میگویم.              

خانم عطیه زاهدی:

خانواده محترم اعتمادفر،جناب مجتبی قندی واعضای محترم خاندان مصیبت در گذشت جناب اعتمادفر رو از طرف خودم ومادرم ،خانم فاطمه قندی وخانواده زاهدی خدمت همگی تسلیت عرضمیکنم.

روی خوش و صمیمیت ایشان در گردهمایی اول خاندان محترم، فراموش نشدنی می باشدروحشون شاد،بهشت برین جایگاهشان  🖤🖤🖤🖤

آقای محمدمسعود ضیائی :

سلام علیکم . خداوند قرین رحمت واسعه خویش گرداند مرحوم مهندس احمد اعتماد فر را🔳🔳🔳🔳🔳🔳🔳

بزرگ مردی که با پشت کار و احساس قوی مسئولیت پذیری و سعی و تلاش بسیار قدم‌هایبسیار دقیق و منظمی را در ساماندهی شجره نامه خاندان برداشتند و اثری ماندگار از خودبجای گذاردند و هرچه یادمان میآید از ایشان احترام است و فروتنی و بزرگواری و صفاتی از ایندستبه جناب مهندس مجتبی قندی مدیر لایق و بسیار کوشای گروه خصوصا بخاطر فقدان یارصمیمی و نیز به بازماندگان آن مرحوم و اعضاء خاندان فقدان ایشان را تسلیت عرض مینمایم واز خداوند متعال علو درجات را برایشان مسئلت مینمایم.

◾◾◾◾◾◾◾

خانم فهیمه صالحی:

کل من علیها فان

دوش به خواب دیدمش احمد اعتماد فر

دور و برش ستارگان,او به فراز و ما به قعر

او به مثال ماه بود,ترک زمین ما نمود

همره او ملائکه راه گشود و بال و پر

با صلوات و با سلام رفت به فردوس برین

خنده کنان و شادمان ,نور خدا به گِرد سر

ما همه غرق گریه و ناله و غصه ای عظیم

صف به صف و فوج به فوج با دل داغ و چشم تر

احمد اعتماد فر خانه نو مبارکت

روز حساب چون رسد شافع ما باش دگر

گفته بُدی که سال نو قصد مراجعت کنی

گشت سپید چشم ما ناله و نفرین به سفر

برای شادی روح مرحوم مغفور جناب آقای احمد اعتماد فر در این شب جمعه فاتحه و صلواتینثار روح بزرگشان بفرمایید .🙏🏻🖤

مراسم بزرگداشت

در تاریخ 8 اردیبهشت 1402 ، توسط اعضای خاندان مراسم بزرگداشتی برای یادبود آقای احمد اعتمادفر برگزار گردید.

کلیپ یادبود

 

قرائت دکلمه

انا لله و انا الیه راجعون

باور نمی کنم

آیا تو پر کشیده ای از انزوای دشت؟

آیا حقیقت است این که سفر کرده ای دگر؟

باور نمی کنم

تو رفته ای و چند روز هم گذشت؟

امشب آشفته تر از هر شب

به بزم اشک هایم می روم

باور نمی کنم

از قطره های اشک صنوبر

فواره مزارت سیراب

نامت جاوید

به نفس های پر از مهر سوگند

گرچه رفتی ولی در دل می مانی

 

 

پیام خانم سازگارا (همسر آقای اعتمادفر)

 

پیام اعضای خاندان در مورد مجلس بزرگداشت

خانم منصوره مرادی:

از جناب آقای دکتر قندی بسیار ممنون که برادرانه و عاشقانه این مجلس را برپا نمودند.

ان شاخداوند توفیقات روز افزون نصیبتان کند.

وجود استند تمثال مرحوم اعتمادفر،گو اینکه مانند دفعات پیش به مهمانانشان خوش آمد میگفتند🖤🖤🖤

آقای مهدی رستگارپناه:

سلام خدمت اقوام محترم

از جناب آقای دکتر قندی عزیز بسیار ممنون که این مجلس را برپا نمودند.🌱🙏🏻

خدا رحمت کند مهندس احمد اعتمادفر عزیز را 🙏🏻🖤

یکی از اتفاقات جالب این گردهمایی برام این بود که پدرم آقای قاسم رستگارپناه همسایهبازارشان آقای اکبر قندی پسر حاج تقی قندی را بعد از ۴۰ سال دیدند و پدرم در آن زمان فکر نمیکردند با حاج تقی قندی فامیل باشند و کلی با آقای اکبر قندی خوش و بش کردند👌🏻 و عکسی نیزبه یادگار ازشون انداختم.

خانم فاطمه مرادی:

با سلام و تشکر از جناب دکتر مجتبی قندی برای برپایی این مجلس که هم یادبود جناب مهندساعتمادفر و هم دیداری از اقوام بود

خداوند حافظ ایشان و خاندان حاج موسی باشد انشاءلله همیشه بخوشی دور هم جمع شویم

امیدوارم روح همه رفتگان خصوصٱ آقای اعتمادفر از این مجلس بهره برده باشد🤲🤲🤲

خانم ملیحه محمدعلی بیک:

با سلام. وخسته نباشید وتشکر اززحمات شما خیلی خیلی ممنون از زحماتتون.  مجلس عالیومرتب.

روح اقای اعتمادفر(پسرخاله عزیز) شاد وثواب این صله رحم پس ازچندسال نثارروح عزیزاسمانی ما. ازخداوند برای همسر وفرزندانشان صبر واجر خواهانیم.

خدا شمارا برایمان حفظ کند. ودرزندگی موفق بدارد.

التماس دعا

خانم بدری سادات شبیری:

با عرض سلام خدمت شما بزرگوار که واقعا عاشقانه وبا احساس هرچه تمام تر این مجلس رابرپا کردید روح این بزرگ مرد خاندان شاد یادش برای همیشه ماندگار واقعا ممنون خسته نباشیدخدای بزرگ حافظ ونگهدارتان باشد

با عرض سلام وخسته نباشید مجلس یاد بود جناب آقای مهندس احمد اعتمادتر بسیار عالیبرگذار شد دیدار ها تازه شد مخصوصا این ماکت جلو در چقدر زیبا بود وقتی وارد شدم احساسکردم ایشان ایستاده واستقلال از مهمانان می‌کند خیلی عالی بود واقعا ممنونم وسلامتیوموفقیت روز افزون برای جناب عالی از خدای بزرگ  خواستارم سایه تان مستدام

خانم روشنک مجیدی:

جناب دکتر مجتبی قندی باسلام وتشکر از زحماتی که باتفاق احمد عزیزکشیده ومیکشیدومجلس یادبودی  که برای بزرگداشت ایشان ترتیب دادیدولی…..

مرد نکونام نمیردهرگز

مرده آنست که نا مش به نکویی نبرند

  با تشکر  روشنک وشهره  مجیدی

خانم شهرزاد سعادت فرد :

Nabodeshan bavar kardani nist 😔😢roheshan dar aramesh bashe 🤍❤️🖤💔🌹🌹🥀🥀