img_2380

مرحوم دکتر محسن قندی متولد ٥ آذر ١٣٠٨ خورشيدي، فرزند مرحوم حاج محمد حسن قندی و مرحومه فاطمه بنکدارشیرازی بودند. لذا ايشان نوه حاجيه عالیه خانم و نتیجه حاج محمد موسی تاجر طهراني می باشند.

ایشان اولین فردِ فامیل در خاندان حاج محمد موسي تاجر طهراني می باشند که اقدام به تهیه و تنظيم شجره نامه و ثبت و ضبط اطلاعات نسل حاجيه عاليه خانم در سال ١٣٥٨ خورشيدي نمودند. شجره نامه تهیه شده توسط ایشان را  در دو فايل زير مشاهده ميفرمائيد:

Manuscript(Part 2)            Manuscript(Part 1)

اقدام اوليه ايشان كه در غياب اينترنت و شبكه هاي اجتماعي در خور تحسين فراوان است؛ زمينه ساز اقدامات بعدي ساير اقوام گرديد:

١-  اقدام برادر بزرگوارشان (جناب آقاي دكتر احمد قندي) در ثبت كامپيوتري، كاملتر نمودن و بروز كردن آن شجره نامه.

٢- اقدام فعلي در ايجاد گروه فاميلي در دو شبكه مجازي تلگرام و واتس آپ و راه اندازي سايت “قندي فاميلي” در اينترنت، همزمان با گردآوري و تهيه شجره نامه جامع همه اعضاي خاندان.

كوشش فعلي با گسترش و همه گيري استفاده از اينترنت و توسعه روز بروز امكانات آن و بكار گيري گسترده شبكه هاي مجازي؛ آغاز گرديد و هنوز نيز با مشاركت و همكاري اعضاي محترم خاندان حاج محمد موسي در جهت رفع اشكالات و بروز رساني آنها ادامه دارد.

لازم بذكر است كه پيش از آن؛ يك شجره نامه قديمي تر كه در اصل مربوط به خاندان حاج محمد محسن طهراني است ولي  اسامي حاج محمد موسي، همسر اول ايشان (فاطمه خانم؛ نوه حاج محمد محسن طهراني) و پنج فرزند آن دو بزرگوار در آن مشاهده ميشود توسط حاج آقا بزرگ طهراني تهيه شده بوده است.

شرح زندگي:

مرحوم محسن قندي به تحصیل در رشته مدد کاری اجتماعی  و جامعه شناسی پرداخت  و از دانشگاه پاسیفیک  درشهر استاکتن  کالیفرنیا به اخذ درجه دکترا(PhD)  نائل شدند.

پس از بازکشت به ایران، سالها در رشته مدد کاری اجتماعی  و جامعه شناسی تدریس کردند و چندین سال ریاست  دانشکده مدد کاری اجتماعی را در تهران بعهده داشتند.

ايشان با خانم مریم تاجران , که وی نیز  در  رشته  مددکاری اجتماعی و جامعه شناسی تحصیل کرده اند و از دانشکاه  پاسفیک درجه دکترا  (PhD) گرفته اند، ازدواج نمودند.

حاصل ازدواج آقاي دكتر محسن قندي و خانم دكتر مريم تاجران؛ سه فرزند به نامهای خانم الهام  قندی, سینا قندی (كه درنوزادی فوت شد) و خانم ندا قندی  میباشد .

خانم الهام  قندي با درجه ممتاز از دانشگاه برکلی در کالیفرنیا فارغ  التحصیل شده و در شهر سانفرانسیسکو بکار اشتغال دارند. خانم ندا قندي نيز در رشته حقوق تحصیل کرده اند و درشهر لاس وگاس دفتر وکالت دارند.

همسرشان؛ خانم دكتر مریم تاجران نیز در ایران، استاد دانشگاه بودند.

آن مرحوم در تاريخ ١٦ آبان ماه سال ١٤٠٠ دار فاني را ترك نمودند.

تاليفات:

اقای دکتر محسن قندی از اساتید صاحب نظر در  رشته های  مدد کاری اجتماعی  و جامعه شناسی ميباشند و تالیفات متعددی از ایشان در این زمینه موجوداست.

از تالیفات  یا ترجمه ها  می توان به کتاب هاي زیر اشاره کرد :

١ – مقدمه ای بر مفهوم تکوین  تحول اجتماعی
 ٢ – تکاپوشناسی گروهها (دینامیک گروه )
 ٣ – دیباچه ای  بر مددکاری اجتماعی

نویسنده: محسن قندی
موضوع : مددكاری اجتماعی – راهنمای آموزشی
ناشر : موسسه‌ انتشارات‌ عطایی
محل نشر : تهران
قطع : وزیری
مددكاری اجتماعی، به عنوان یك هنر و یك علم، پدیده‌ای است پیچیده و در حال دگرگونی كه بر اساس دانش نظری می‌تواند یك خدمت حرفه‌ای به انسان‌ها ارائه دهد، تا با كارایی بیش‌تری با مشكلاتی كه در انجام دادن كار و وظایف اجتماعی خود روبه‌رو هستند، مقابله كنند. در كتاب حاضر اصول مددكاری اجتماعی؛ ارزش‌های مددكاری اجتماعی؛ مراحل مصاحبه عمیق؛ انواع گزارش‌نویسی؛ انواع كاركردهای مددكاری؛ نقش مددكار در كار با جامعه؛ مدل‌های كار‌ با جامعه و… را مورد بررسی قرار گرفته است.

٤ – فن مصاحبه در خدمات و امور اجتماعی
٥ – انتشار مجله فصلی “مدد کار”
٦ – جامعه شناسی سال سوم دبیرستان 

نویسنده : محسن قندی /  مریم تاجران

ناشر : وزارت آموزش و پرورش

تاریخ انتشار :  ١٣٥٨ خورشیدی

تعداد کل صفحات : ١٤٤

صفحات اسپرانتویی :    ١٧ تا ٣٥ ( در مجموع ١٩ صفحه )   

زبان : فارسی

خلاصه ی مطلب : توضیحی کامل و مبسوط ( در حد کتاب درسی مدارس ) در مورد زبان اسپرانتو و دلایل به وجود آمدن آن همراه با تصویری از دکتر زامنهوف و معرفی منابعی بیش تر برای مطالعه ی دانش آموزان

jamee-shenasi-1358-kamel

٧ – اطلاعات جامع مددکاری اجتماعی
 نويسنده : محسن قندی
موضوع: مددكاري اجتماعي
ناشر: موسسه انتشارات عطايي
 
 
 
 
بخشي از شجره نامه تهیه شده توسط مرحوم دکتر محسن قندی در سال ١٣٥٨ خورشيدي
 
 
   
   
 
 
 

پیام دکتر محسن قندی فرزند حاج محمدحسن قندی، نوه حاجیه عالیه خانم و نتیجه حاج محمد موسی تاجر طهرانی به گردهمایی ۲۸ آذر ۱۳۹۹ :
مجتبی جان سلام ، از ایمیل محبت آمیزت ممنونم. امید که شما و همه خانواده سلامت باشید. ما هم خوب هستیم. از تلاشهای شما برای گردهم آوردن همه اعضای خاندان در طی این سال ها تشکر می کنم. ابتکار شما برای این گردهمایی ها عالی و جالب توجه بوده است. من همیشه از کوشش های شما قدردانی کرده و به خاطر آن سپاسگزارم. من آرزو داشتم که می توانستم در گردهمایی هایتان حضور یابم.
مجتبی جان، به خاطر کهولت سن و سایر محدودیت ها من از هیچ درگاه ارتباطی به جز ایمیل استفاده نمی کنم(و به همین علت نمی توانم از طریق واتساپ در گردهمایی حضور یابم). لطفا عذر من را قبول کنید. من برای شما و همه اعضای خاندان در همه جای دنیا آرزوی سلامت و خوشحالی دارم.
با احترام – محسن قندی